Jul-nyår 2012-2013

Nu är det alltså dags.
Tiden är kommen!
Det är med en liten tår som jul/nyår veckorna nu kommer att lämnas bakom en.
Imorgon är vardagen tillbaka, vardagen 2013! Det är egentligen inte så tokigt, jag menar, den kommer säkert att bjuda
Mig på massa spännande äventyr och göra mig klokare och erfaren.
Men ändå, jul är jul,och veckorna + dagarna runt omkring är så mysiga och fina! Det känns dock som om
Att min tår inte behöver vara allt för sorgsen, det gångna året gick av bara farten, och något säger mig att jag snart, snabbare än vad jag tror kommer få skriva en sammanfattning av året 2013!

För att sammanfatta de gångna veckorna vill jag använda mig av några ord & dess förklaring.

Glädje & gemenskap, av och med familj, vänner & släkt.

Sorg, för att den la sig som ett täcke över nära & kär vid jul.

Sjukdom, för att den var påtaglig bland släkt & familj.

Fåglarna, för att de kom & åt av min mat och inte minst hacke hackspett & nötväckorna som roade mig och familjen.

Pusslen, de jag bytte till mig som har sysselsatt mig när andra läst julboken.
Spelen, som vi spelat & som av gemenskap.

Maten, för att den var extra god alla dessa veckor.

Promenaderna, som de dagar de ägde rum, gav en känslan av att kroppen fick ro.


Detta har lagt sig som mestadels ett vackert minne i mitt liv, tack jul/ nyår 2012!

Nu är jag redo att möta vardagen 2013!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Snyggt pusslat! ;)

2013-01-07 @ 09:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0