Tisdag30/11-2012

Varför är nästan alla mina tisdagar mindre bra? Tisdagar är veckans tråkigaste dag och har alltid varit vad jag kan minnas under min uppväxt!

Skolan var seg och tappade tråden, rörig och gruppen innebär problem, suck!

Tur Att det imorgon är onsdag då ;)
................................................................
I övrigt har jag funderat över vissa saker den senare tiden.

Jag kan inte förstå hur människor kan vara så tävlings inriktade? Handlar det om en bekräftelse för sig själv, att man vill framstå som bra på något och få beröm av folk i sin omgivning?
I sittuationer där det gäller sitt favorit lag eller annat där tävling är poängen, är kanske det inte så konstigt att man visar tävlingsinriktning.
Däremot om man spelar ett spel, minigolf, kort eller vad som helst, önskar jag att man kunde spela för glädjen och det social och inte för att vara bäst!
Detta "problem" har gjort att jag helst inte spelar eller tävlar längre, för jag blir irriterad!

Jag har också svårt att se vad som gör att folk kan säga, jag är vuxen, du är mindre vuxen! Vad/ vem, bestämmer vad som är vuxet?
Jag har bott hemma hela mitt liv, men sen den 13/8-2005 har jag känt mig vuxen i många lägen, vilket var låångt före många av mina vänner och bekanta. Vuxet hit & vuxet dit, de beror helt på hur man ser på det!

Till sist: de känns tryggt att veta vart man har sina nära & kära. Det hjälper än, om man för någon sekund eller minut skulle börja fundera...


Kommentarer
Postat av: Ellen

jag tänker nog aldrig bli vuxen :D

2012-10-30 @ 22:18:23
URL: http://ellenheiman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0