Underbart!

Vilken känsla jag vaknade med imorse. Helt otroligt skönt att vakna upp & veta att vi slog dem, vi slog de blivande svenska mästarna i foboll 2011. Hif kommer att kunna tituler sig som svenska mästare i slutet av oktober, och på såvis även kalla sig Sveriges bästa lag. MEN jag instämmer enbart till hälften. Sett till 30 omgångar är Hif värdiga segrare och sveriges bästa lag, men sett till gårdagens match, då är det Ife som är Sveriges bästa lag. För många kanske det inte har någon betydelse, men för mig värmer det i hjärtat att veta, att vi slog dem!
För att kommentera något gällande den straff som Hif fick igår. ( Elm drar för mycket i en Hifspelares tröja enligt domaren) Jag anser att det kanske kan vara straff, MEN varför just då? Alltså dessa tröjdragningar sker ofta i straffområdet, men hur ofta blir det straff? Inte ens hälften av gångerna. Alltså behöver svenska domare bli mer konsekventa, alltid straff eller aldrig. Därför gjorde mig straffen igår en aning upprörd.

En kort kommentar om dagen. Jag & min kära vän är ett otroligt bra team och vi sliter ungefär som myror i en myrstack! Tur att vi är två =)
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0