Som ett magplask från 10an...

Pratade (äntligen) med min syster yster denna kväll. ( hon gör praktik i Kenya) När hon ställde frågan, vad  som händer med elfsborg egentligen? Dök detta svaret upp: De har gjort ett magplask från 10 meters trampolinen. Såhär i efterhand måste jag erkänna att det beskriver det inträffade mycket bra! De har spelat hela säsongen och byggt trappan ända upp till 10ans trampolin och sen när det enbart återstod hoppet ner i guldhavet, ja, då blev det ett magplask!
Men vad gör man då som supporter? Det mest förnuftiga enligt mig, det är att inte gräva ner sig, för vad hjälper det? Vad hjälper det om jag är sur, arg och irriterad flera dagar efter en förlust, resultatet kommer inte ändras och man själv kommer absolut inte må bättre! Sen är det inte det att man alltid behöver vara glad, speciellt inte efter en förlust, men man kan fundera på om det är värt att gräva ner sig eller ej...
Man är inte en riktigt supporter enligt mig, om man inte stöttar i med och motgång. Stå upp för ditt lag och dela både glädje och sorg! Börja inte skrika efter tränarens avgång efter en förlust, och säg aldrig att du inte ska se en enda match mer med ditt lag. För vad hjälper det? Ett lag behöver sin 12 spelare, som allra mest när uppförsbacken är som brantast! Så för mig som är gul, är det viktigaste imorgon att stötta och inte svika, för det är nu jag behövs som mest!

Som ett litet avslut på detta inlägg måste jag ändå skriva att det vore förbannat skönt med seger imorgon. Inte för att guldet kommer vara vårt iår ändå, utan för att jag mest anser att om ett guldlag ska vara 100% värdiga segrare vid årets slut (syftar på HIF), då ska de också slå oss imorgon på våran borg. Må bästa lag vinna!

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad stolt jag blir över dig! Du är så klok! För några år sedan hade du troligen grävt ner dig i förlusten och varit sur ett bra tag, inte sant? Jag ser att en klok, vuxen och stabil kvinna står bakom detta inlägg! <3

2011-09-21 @ 11:54:49
URL: http://ettminneblottavjorden.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack!! Du har nog en poäng i din kommentar. Jag har nog blivit lite mer klokare under denna säsongen =)

2011-09-21 @ 12:37:03
URL: http://enblandningavgultochsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0