Högskolan i Borås!

Måste få ifrågasätt upplägget på min nuvarandra kurs som jag läser på högskolan. Den handlar om naturvetenskap och riktar sig mot förskoleklassbarn och uppåt i åldrarna. Det första jag vill nämna är mitt oerhörda OINTRESSE för naturvetenskap, kemi,fysik och biologi. Det andra är att jag redan nu vet att jag inte vill arbeta med barn i förskoleklass och uppåt. Kontentan av detta blir att jag redan i förväg varit skeptisk...
MEN
Efter att ha genomlidit ett läger med övernattnig i vindskydd ( det sistnämnda var ändå helt ok)
har det varit "lugna gatan" i ca 3 veckor. Då har de inte kommit ut någon info om de uppgitfer, som nu sista veckan ligger över oss som ett ton bly! Under denna vecka ska de produceras 2 stora inlämingsuppgifter och sen avslutas veckan med en tenta på 175 arter, djur och växter från vår svenska natur! BLÄ! BLÄ! Och hur tänker de som planerat kursen?! Man arbetar på studenthälsan för att ständigt förbättra och hjälpa stressade och pressade elever, kanske borde lite av den tiden ägnas åt att lära kursansvariga att planera kurser lite bättre.. Det som absolut inte gjort saken bättre, är de mycket förvirrade kursansvariga som inte haft koll på sina uppgifter,sin information, alltså helt enkelt inte haft koll på någonting!
DÄRFÖR kommer det att bli fest på fredag eftermiddag, och ja, hela helgen! För ingen är nog så glad som jag att en kurs äntligen är slut!
Må gud eller något bara se till kommande kurser inte är som denna, amen! ;)
Till sist, imorgon är det ett spännande årsmöte på g! Den som lever får se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0