Lite roligt när det var tråkigt!

I september då jag läste kursen BNT ( Barnet, naturen & tekninen) hade vi en minst sagt ointressant, knäpp och för jävlig tenta. Vi skulle plugga in 175 olika arter av djur, kryp, växter och annat konstigt.
En dag när jag satt nere i bibliotekets arkiv med två filurer ifrån skolan, alltså två klasskompisar, och pluggade kom jag på följande:
För att minnas denna fågel:



Som heter Stare, drog jag följande slutsats: (den är inte speciellt bra, men den gjorde det mycket tråkiga pluggandet roligare)

Fågeln på bilden är svart. (På min bild i skolan var den också typ oljig och såg därmed lite äckligare ut.)
Fågeln heter samma som en fotbollstränare vid namn: Mikael Stahre.
Mikael Stahre hade då rätt så nylig blivit klar som IFK Göteborgs nye tränare. (kommande säsong)
Eftersom jag är en inbiten Guligan, gillar jag som många andra gula, inte IFK.
IFK förknippar jag med svart. Svart står för ogillandets färg.
Alltså var slutsatsen enkel.
För att minnas namnet på denna fågel var det bara att se på den svarta färgen (som på bilden iskolan var lite äcklig och hal) sen kopla det ihop med:
 


Därav heter fågeln såklart Stahre!

Nu kan jag då tillägga att jag klarade tentan ( som förövrigt var feltryckt, därav fick vi typ bara göra en tredjedel av den, ja man kan ju undra om det är tillåtet att en högskola kan vara så oerhört slarviga)
Tyvärr dök aldrig arten/fågeln Stare upp, men jag lovar att om den hade gjort, hade jag skrattat gott åt mitt fina trick för att minnas den!


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha! Ja, alla har vi våra sätt att minnas... (även om minnet inte alltid är så bra...)

2011-10-25 @ 17:01:57
URL: http://ettminneblottavjorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0